The white lady

11 juli 2014 - Brandberg, Namibië

Dit verhaal is geschreven door Martine

Vandaag laten we de oceaan achter ons en rijden we weer het binnenland in. Mam had gister haar jas in de auto laten liggen tijdens de tocht door de duinen. Dus ’s ochtends splitsen we eerst op. Pap en ik rijden naar Walvis Bay om de jas op te halen. Mam en Fleur gaan de boodschappen doen met de Veenstra’s. Nadat we de jas hebben opgehaald en de boodschappen binnen zijn, vertrekken we. Het eerste gedeelte van de toch is niet heel bijzonder. Vooral een dood dor landschap met in de verte oceaan. Mam en pap wilden graag even een bakje koffie drinken ,dus stopten we in Henties Bay . Daarna rijden we het binnenland weer in. Het landschap wordt gelijk weer veel mooier. We rijden naar Brandberg. Daar gaan we wandelen. Met alle wandelingen krijg je een gids mee. Onze gids heet Collin. De temperatuur is ondertussen lekker warm. Zo ongeveer 30 graden. De wandeling duurt ongeveer 2 uur. Het is heel mooi! Je loopt tussen de bergen die lijken te bestaan uit op elkaar gestapelde rode stenen. Tijdens het wandelen moet je steeds kleine riviertjes oversteken met stapstenen. Heel leuk! Onderweg komen we gekko’s, hagedissen en een soort van marmotten tegen. We lopen naar de White Lady. Een muurschildering van 2000 tot 6000 jaar oud. De White Lady is eigenlijk een man en geen vrouw. De muurschildering is mooi om te zien. Er staan ook oryxen en andere dieren op afgebeeld die allemaal een betekenis hebben. Daarna lopen we terug en vertrekken we richting Aabadi camping. Dit is de eerste echt primitieve camping. Heel gaaf! De douche en wc staan buiten omgeven met een houten wand in de open lucht. De douche is een emmer met gaatjes. De wc is wel gewoon een normale moderne wc. Een grappig contrast. Die avond testen Allard en ik mijn camera. We maken veel foto’s van sterren. Heel gaaf! Henk, Allard en pap lopen nog even stukje van de camping. Ineens horen ze takken kraken en zien ze een kudde olifanten. Ze lopen snel terug. ’S Avonds gaan we lekker slapen met geluiden van dieren om ons heen.