Lekkende diesel en aap i

25 juli 2014 - Moremi, Botswana

Dit verhaal is geschreven door Martine

We moeten vandaag een heel eind rijden. We verlaten Chobe en gaan naar Moremi. We vertrekken rond 9 uur. We rijden lekker en dan zien we allemaal auto's stilstaan. Er zijn daar leeuwen die beginnen te jagen op een gnoe. Een halfuur nadat we doorreden sprongen Henk, Irma, Allard en Xiulian de auto uit. Er lekt heel veel diesel uit de auto. Henk duikt onder de auto en komt onder de diesel te zitten. Zo snel mogelijk proberen we alles op te vangen. Ondertussen staan we met z'n alles gewoon buiten met kans op wild. Een slangetje dat de ene tank met de andere tank verbind is los gescheurd. Met heel veel geluk vond mam het klemmetje 10 meter van onze auto in het zand. Na een klein uur is het probleem opgelost er lekt geen diesel meer. Henk zit er helemaal onder zelfs z'n haar. Allard zit er ook aardig onder. Gelukkig gaat het daarna goed met de auto. We rijden naar de North Gate ineens loopt er een mega spotted hyena voor de auto van de Veenstra's langs. Heel gaaf! We moeten ons inschrijven bij de North Gate dus stappen we de auto uit. Mam laat per ongeluk haar deur openstaan en fleur zit nog in de auto. Ineens springt er een aap in de auto. Fleur denkt eerst: ooh een aap. Ze kijkt nog eens en dan beseft ze dat er echt een aap in de auto zit. Ze schrikt zich dood! Alleen ze had haar gordel nog vastzitten dus eerst die lospeuteren. Fleur kwam half hyperventilerend de auto uit. Maar ze heeft er wel een mooi verhaal bij! Bij de Gate verteld de ranger dat we om half 7 door een andere Gate in het park moet zijn! We hebben maar 2,5 uur. Snel rijden we weg. Op een gegeven moment slaan we ergens af wat volgens de bordjes klopt. Alleen Maps with Me zegt dat die weg niet bestaat dus we denken dat we verkeerd zitten. We draaien om en nemen een andere weg. Na driekwart rijden loopt de weg ineens op een ven uit. We rijden iets terug en proberen een ander klein zijweggetje. Weer loopt die uit op een ven. We proberen nog een weggetje. Weer lukt het niet. We moeten dus terug. Alleen de zon begint al onder te gaan. We nemen toch het risico en proberen de weg waarvan we eerst dachten dat die verkeerd was. In het donker hier rijden is heel gevaarlijk in verband met alle wilde dieren. We weten als we nog een keer pech hebben dan moeten we die avond in de auto slapen. We komen uiteindelijk 13 minuten te laat aan bij de Gate. Gelukkig zit er geen poort dicht. Ondertussen is het al donker. Met veel geluk komen we rangers tegen die ons brengen naar onze camping plek. Super fijn! Allard en Henk sprokkelen weer hout bij elkaar. We hebben weer een mooi vuurtje. We eten lekker en gaan weer redelijk vroeg naar bed.

1. Lotte:
    27 juli 2014
    Wauuuw wat een verhalen allemaal en wat hebben jullie al veel avonturen meegemaakt!! Ik ben heel erg benieuwd naar alle foto's en jullie verhalen in het echt. Xxxxx lotte
  2. William:
    27 juli 2014
    Haha wat super gaaf zeg!! Jullie maken echt gave dingen mee! Fleurtje die in de auto zit met aap, geniaal!!!!
  3. Rie:
    27 juli 2014
    Wat een hachelijke avonturen maken jullie mee. Het houdt de spanning er wel in. Maar gelukkig eind goed al goed.
  4. Pamak:
    28 juli 2014
    Spannend!!! Net een vervolgverhaal!