Chobe en veelte veel Kaapse buffels

23 juli 2014 - Chobe, Botswana

Dit verhaal is geschreven door Martine
Vandaag gaan we naar Chobe. De komende drie dagen zitten we in de wildernis dus die ochtend gaan we grote boodschappen doen. Ook heeft pap een oplossing gevonden voor onze kapotte koelkast. Waarschijnlijk is de accu kapot. Zodra we parkeren bij een auto-onderdelen winkel komt er gelijk een monteur ons helpen. Bij Henk lekt er benzine dus daar kijkt de monteur ook meteen  naar. De vrouwen plus Allard gaan de boodschappen doen. Rond half 12 rijden we naar Chobe. Zodra we de poorten binnen gaan komen we gelijk veel dieren tegen. We rijden langs de waterkant. Overal olifanten. Kaapse buffels, giraffen, Hippo's en veel vogels. We komen deze vakantie de hele tijd dezelfde mensen tegen. Een Australische vader, moeder en dochter. Heel grappig! We gaan even lunchen op een picknickplek. In Etosha is alles omheinsd, hier niet. Dus lekker lunchen tussen de wilde dieren. Rond 4 uur zijn we op de camping. Ook hier staat geen hek omheen dus er lopen wilde dieren rond. Dat merken we gelijk.  Een uur nadat we alles hadden opgezet, besloot een kudde Kaapse buffels om lekker te gaan grazen op 15 meter van onze plek. Het waren er sowieso honderd! Kaapse buffels staat in de top 3 van de gevaarlijkste dieren van Afrika. Super eng! Of in ieder geval dat vind ik. Na een halfuur in angst te hebben gezeten, waren ze gelukkig allemaal voorbij gelopen. Er volgde een super mooie zonsondergang. Volgens de rangers mag  je niet meer als het donker is na het wc gebouw. Dus graaft Al een piesgat. s Avonds graast nog een nijlpaard dichtbij, maar gelukkig valt het voor de rest mee. De sterrenhemel is echt super mooi! We eten lekker wat rijst met een kampvuur. Omdat we dachten dat we te weinig hout zouden hebben, hebben de mannen heel wat hout bij elkaar gesprokkeld. Zelfs een complete dode boomstam. Achteraf kwamen ze toch nog hout verkopen, maar dat was sowieso te weinig geweest. Vuur is heel belangrijk aangezien het beschermt tegen alle dieren. Die avond slapen we best wel lekker, gelukkig.

1. Pamak:
    27 juli 2014
    Wat ons even opviel:HJ maakt pizzas
    en Al piesgaten (grapje van Opa)
    Altijd al beweerd: Fleur is zeer aantrekkelijk, dat zie je maar weer!Vanmiddag 2maal gras gemaaid in A'scha.
    Liefs, Oma A.