In de auto scheuren en gave leeuwen

26 juli 2014 - Moremi, Botswana

We beginnen de dag rustig. We hoeven maar een klein stukje te rijden. We ruimen de auto op en doen de was. Martine en Allard lijkt het een geweldig goed idee dat hun gaan rijden. We besluiten dat dat oké is. Ze mogen 10 km rijden. Uiteindelijk is het geen 10 km maar ruim 40 geworden. Ze hebben bijna 1,5 uur door het mulle  zand zich een weg gebaand. Als we bij de South Gate zijn besluiten we om naar de Black  Pools te gaan. Er zouden daar veel dieren zijn. In eerste instantie lijkt het niet geweldig totdat we in de verte 2 leewinnen en een leeuw zien. Ze zijn op jacht. Het duurt wel erg lang en we beluiten om door te rijden. We komen bij een waterhole waar veel hippo's, krokodillen en impala's zijn. Als we doorrijden zien we een aantal auto's stilstaan. Je weet dan dat er iets te zien valt. En ja hoor! 4 leeuwinnen en een welpje die uit liggen te buiken. Het karkas van een gnoe ligt ernaast. Het welpje is wakker. Ze staart ons een beetje verbaasd aan. We worden nog meer verrast als er een mannetjesleeuw aangewandeld komt! Wat een geweldig gezicht en dat op nog geen 5 meter van de auto!!!! We besluiten na een kwartier om door te rijden en opnieuw volgt een verrassing. Er liggen wederom 4 leeuwinnen te slapen. Diep onder de indruk rijden we naar de South Gate. Wat een prachtige ervaring! We lunchen bij de Gate en gaan daarna richting de camping. We hebben een mooie plek aan het water. s'Avonds eten we in het restaurant. We hebben geen brood meer en we besluiten om de volgende ochtend te ontbijten in het restaurant .