Camping Savuti

24 juli 2014 - Chobe, Botswana

Vandaag blijven nog in Chobe. We vertrekken wel naar een andere camping. Aangezien de wegen hier heeel slecht zijn. Enorme hobbels en mul zand doe je over 30 kilometer met gemak een uur. Vandaag was het rijden niet heel bijzonder. We reden niet langs het water dus we zagen niet veel dieren. We reden helaas voor de Veenstras wel langs een watertank die midden op de weg staat.  Door het mulle zand zakken ze tegen de tank aan. hun buitenspiegel is aan gort en ze hebben er wat krassen bij. Voor de rest valt het mee. Onderweg kwamen we weer de Australiërs tegen en ze zouden doe avond op dezelfde camping staan dus spraken we af om dan een biertje te gaan drinken. De camping Savuti heeft een olifantenmuur om het toiletgebouw, omdat vroeger de olifanten de kranen daar open braken. Met de Australiërs was het heel gezellig. S avonds gaan we weer lekker bbq met onze aardappelpakketjes met wortel, peultjes en paprika. Heerlijk! Ook nog een t bone steak, impala steak en het lekkerste vlees van de vakantie de boerenworst. De sterrenhemel is die avond weer prachtig. Ik ben zo blij dat ineen statief heb gekocht! We gaan vroeg slapen. Die avond kwamen een paar olifanten waarschijnlijk drinken.