Organ Pipes, Twyfelfontein, Petrified Forest en autopech

12 juli 2014 - Twyfelfontein, Namibië

Dit verhaal is geschreven door Martine

We staan weer vroeg op. We ontbijten lekker.  Na het ontbijt stappen we in  de auto op weg naar Hoada Camping. Onderweg komen we veel bezienswaardigheden tegen. We gaan eerst naar de Organ Pipes. Dat zijn basalt kolommen die lijken op een orgel. Daar is ook veel rode oker te vinden, een rode kleurpigment. Daarna rijden we naar rots graveringen van de San. Dit gebied heet Twyfelfontein. Deze rotsgraveringen zijn ook tussen de 2000 en 6000 jaar oud. We krijgen weer een gids mee. Ze vertelt over de betekenissen van de  graveringen. Een giraffe bijvoorbeeld rijkt naar de hemel en veroorzaakt de regen. Een neushoorn maakt de wolken. Een hele grappige rotsgravering was een soort van schoolbord voor de kinderen van de San.  Er stonden verschillende soorten afdrukken van poten afgebeeld. Ook die van de leeuw: een zevenpootig dier. De laatste en mooiste was de leeuw gravering. Die staat ook maar 1 keer afgebeeld. Omdat de leeuw de leider is en er is maar 1 leider. Daarna reden we door naar Petrified Forest. Versteende bomen dus. Er lagen heel veel echt grote versteende bomen. De grootste was zelfs 40 meter lang. Daarna willen we doorrijden naar de camping. We denken dat we eindelijk voor het donker thuis zullen zijn. Maar dan hoort pap ineens een gek geluid. Hij zet de auto stil en een mega stank komt op ons af. Verbrand rubber. We hebben de eerste lekke band te pakken. De band lijkt wel ontploft. Aan de zijkant zitten grote gaten. Met het goed geoliede team van Allard en Henk zat er een nieuwe band binnen 10 minuten weer op. We denken top dan kunnen we nu weer verder rijden. Na een kwartiertje horen we een vreemd soort getik van de auto. We stoppen weer. Deze keer lijkt het goed mis. Als je wegrijd tikt de auto bij de band heel hard. Pap denkt dat het iets is met het differentieel. We halen de band er nog een keer af en zetten hem er weer op. We proberen weer rijden, maar nog steeds tikt die hard. We hebben geen service op de telefoon en we zijn heel blij met de sateliettelefoon. We bellen de verhuurder en die belt ons morgenochtend weer op. Volgens hem kunnen we nog wel doorrijden naar de camping, wat nog zo’n 30 kilometer is. Ondertussen vindt Allard hele mooie stenen, een Kwartskristal, en vinden we meloenen. We rijden rustig verder.  Onderweg komen we giraffes tegen. Heel gaaf! Fleurs geniale opmerking: Hé dat lijken giraffen… Wacht een even dat zijn giraffen!!! Ze dacht eerst dat het bomen waren. Later stond er nog een giraf op de weg. Ineens lijkt het getik te zijn afgelopen totdat we de berg op moeten. De auto tikt harder. We bereiken gelukkig de camping. De camping is heel mooi! De douche en de wc zijn weer in de openlucht. Ze staan tussen grote granieten stenen in. Gelukkig hebben we hier een warme douche. Het water wordt opgewarmd door een hout gestookte boiler. We bbqen lekker en gaan dan slapen. Morgen doen we een relax dagje en hopelijk komt het goed met de auto!

1. Rob:
    15 juli 2014
    Hoi,

Super allemaal. Wel een paar herkenbare elementen, vergeten jas ( geen autosleutels?) klapband met camper ( komt dan voor de tweede keer goed uit dat je met 2 auto's reist).

Leuke indruk van Namibie zo!

Groetjes rob
  2. Stoffer:
    16 juli 2014
    Hallo allemaal,
    Mijn eerste reactie is een prachtig land volgens mij wel droog,
    puur natuur heel veel wilde dieren kom je daar tegen,
    zijn de meisjes ook bang,geniet
    er van de dierentuin in het
    wild het is wel een beetje groter dan in emmen.
    Ik wens jullie verder een fijne vakantie.
    Groetjes,Stoffer