De aankomst in Windhoek

6 juli 2014 - Windhoek, Namibië

Geschreven door Martine

Om 10 voor 5 Namibische tijd (uurtje eerder dan in Nederland) landden we. De landing was zo soepel dat je bijna niet doorhad dat je weer aan land was. Toen kwam de shock -4 graden buiten! Lekker bibberen dus. Daarna moesten we door de douane en werden we gebracht naar een Vondelhof guesthouse. We waren daar rond 7 uur. We kregen gelijk de meet&greet van iemand van Namibieonline. We kregen buiten de uitleg, met z’n allen lekker verkleumen onder het genot van een bakje koffie. Ze gaf ons allemaal informatie over de reis en de tripjes die je kunt maken. Na de meet&greet gingen we lekker ontbijten. Onze kamers waren iets later klaar dan gepland dus zaten we met z’n allen buiten. Gelukkig werd het met de minuut warmer. Uiteindelijk was het overdag  iets van 25 graden. Nadat de eerste twee kamers klaar waren liepen we Windhoek in. Windhoek was niet heel bijzonder. Vooral een grote straat met nieuwbouw, niet heel erg veel sfeer. Maar dat hadden we al verwacht aangezien het in de boekjes stond. Wat wel heel leuk beschreven was in de boekjes is Joe’s Beerhouse. Een restaurant waar we graag die avond wilden eten.  We dachten laten we sportief en daar heen lopen. We waren op een gegeven moment een klein beetje verdwaald, maar we vonden het, nadat we aan een Afrikaans vrouwtje nog in pyjama gekleed de weg hadden gevraagd. Het viel ons gelijk op dat de Namibische bevolking heel aardig is. Daar aangekomen reserveerden we voor die avond. Het restaurant is heel toeristisch, maar ziet er gezellig uit! Het terug lopen ging veel sneller dan de heenweg. Ook volgens het boekje een hoogtepunt was het park. Daar liepen we natuurlijk even langs. Het park was wel leuk, maar niet heel bijzonder. Daarna vonden we het wel weer genoeg sightseeing en gingen we lekker chillen in het guesthouse. Daar was een zwembad. Ondertussen was het goed opgewarmd en kon je in je bikini zitten. Het water in het zwembad was alleen heel koud! Op zich niet gek aangezien het vroor die avond daarvoor. Maar goed ik wou het toch graag uittesten. Allard ging als grote held in een keer in het ijskoude water! Xiulian en ik deden het rustiger, maar we zijn in het water geweest. ’s Avonds werd ons geadviseerd om niet meer buiten te lopen dus reserveerden we een taxi. Om kwart over 5 werden we opgehaald en gebracht naar Joe’s Beerhouse. We zaten een beetje achterin. In een soort van groot rondje op picknicktafels met in het midden een groot kampvuur. Heel sfeervol! Op de menukaart stonden allemaal gerechten, naja vooral soorten vlees, die je niet in Nederland kan eten. Allard had een grote zebrasteak, Henk en Irma een springbok, en ik at struisvogel, springbok en oryx.Het was heel lekker! Het was heel gezellig. Vooral het gekke bekken gedeelte met Xiulian, Fleur en Allard. Bij het kampvuur kwamen we Amerikanen tegen die hier op een jachtsafari zijn. Daar hebben we nog even gezellig mee gekletst. Rond 8 uur gingen we weer terug naar het guesthouse en lekker slapen!  De volgende dag moeten we om half 7 opstaan en de auto’s ophalen! Dan begint het echte avontuur.